Presentació de PluriTAV

Vivim en una societat cada vegada més globalitzada i multilingüe, cosa que, unida a la importància internacional de l'anglès, l'augment de les situacions multilingües en entorns laborals i acadèmics i el millorable nivell de llengües estrangeres (LE), propicia un clar repte de millora de les competències plurilingües. La didàctica de llengües ha de continuar oferint noves perspectives interdisciplinàries per a l’adquisició de LE i per a la millora de les maternes, i el present projecte pretén buscar nous enfocaments des de camps afins i noves eines per a ampliar i millorar els coneixements lingüístics.

Aquest projecte aposta per un dels enfocaments més recents d’ensenyament de LE, el multilingüe, en el qual es tenen en compte no sols la llengua objecte d’estudi, sinó també el repertori lingüístic de l'aula. El projecte, centrat en la didàctica i el perfeccionament de llengües, es basa en l’esmentat enfocament i recorre a un camp afí de la didàctica de LE, la traducció audiovisual (TAV), per a, a partir d’ella, aprendre una LE, perfeccionar competències en les llengües pròpies i desenvolupar la competència plurilingüe.

PLURITAV és una plataforma de didàctica de la llengua anglesa, espanyola i catalana amb un enfocament multilingüe, destinada a docents i estudiants, i que es distingeix per l'aplicació de les eines pròpies de diverses modalitats de TAV dirigides a l’ensenyament de llengües, amb el MCER i el MAREP com a guies. PLURITAV inclou continguts multimèdia i ha sigut creada en les tres llengües pròpies del context d’aquest projecte.

A diferència d’altres projectes que també han connectat la TAV i la didàctica de llengües, el nostre projecte adopta l’enfocament plurilingüe per a avaluar el seu impacte en les llengües implicades en l’intercanvi lingüístic i, més concretament, per a explorar la influència que la transferència interlingüística pròpia de les tasques traductores pot exercir en la competència plurilingüe dels alumnes.

  • Seqüències didàctiques

Seqüències didàctiques

Doblatge

Topic: Careers
AV Resources: The Pursuit of Happyness [sic] (Gabriel Muccino, 2006) [Film]
Target level: Adult Students / B2
Duration: 4 sessions of 2 hours. Total duration: 8 hours
Final product: Write and record a job interview scene
Assessment: Peer-assesment / Self-assessment
Tools: Computer / VideoPad / Microphone & Headphones
Authors: Beatriz Reverter Oliver / Beatriz Cerezo Merchán
License: Licencia Creative Commons
Didactic Sequence (Dubbing, Careers) by Beatriz Cerezo Merchán; Beatriz Reverter Oliver is licensed under a Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
Descarregar PDF

Subtitulació

Topic: Advertising
AV Resources: The (or An) body wash advertisement Old Spice
Target level: Adult Students / B2
Duration: 4 sessions of 2 hours. Total duration: 8 hours
Final product: Creation of an English advertisement on a cosmetic product with Spanish subtitles
Assessment: Peer-assesment / Teacher-assessment
Tools: Computer / Subtitle Workshop or Aegisub / Mobile Phone
Authors: Alicia Ricart Vayá / Gora Zaragoza Ninet
License: Licencia Creative Commons
Didactic Sequence (Subtitling-Advertising) by Alicia Ricart Vayá; Gora Zaragoza Ninet is licensed under a Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
Descarregar PDF

Comentari lliure

Topic: Fiesta
AV Resources: Festivals in Great Britain / Food and celebration / Sham El Nessím festival / Celebrating various occasions / Fallas festival clip
Target level: Adult Students / B2
Duration: 3 sessions of 2 hours. Total duration: 6 hours
Final product: Write and record a cultural clip on Fallas Festival
Assessment: Peer-assesment / Self-assessment / Teacher-assesment
Tools: Computer / VideoPad / Microphone & Headphones
Authors: Betlem Soler Pardo / Diana González Pastor
License: Licencia Creative Commons
Didactic Sequence: Free Commentary (Fiesta) by Diana González Pastor; Betlem Soler Pardo is licensed under a Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
Descarregar PDF

Audiodescripció (1)

Topic: Audiodescribing a scene from a TV series
AV Resources: Selected clips from: Big Little Lies (David E. Kelley, 2017) [HBO series], The Shawshank Redemption (Frank Darabont, 1995), Blue Jasmine (Woody Allen, 2013), The Great Gatsby (Baz Luhrmann, 2013), House of Cards (Beau Willimon, 2013-2018), Sex and the City (Darren Star 1998-2004), How I Met Your Mother (Craig Thomas and Carter Bays, 2005-2014)
Target level: Adult Students / B1
Duration: 4 sessions of 2 hours. Total duration: 8 hours
Final product: To write and record an audio description script for a chosen video sequence
Assessment: Peer-assesment / Teacher-assesment
Tools: Computer / ClipFair / Microphone & Headphones / Worksheets (included)
Authors: Sabela Melchor-Couto / Inma Pedregosa
License: Licencia Creative Commons
AD Describing People, Places and Events by Sabela Melchor-Couto; Inma Pedregosa is licensed under a Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
Descarregar PDF

Audiodescripció (2)

Topic: Audiodescribing a scene
AV Resources: Selected clips from: Coco (Adrian Molina, Lee Unkrich, 2018), The Lion King (Roger Allers and Rob Minkoff, 1994), The Great Gatsby (Baz Luhrmann, 2013), Gossip Girl (Stefanie Savage and Josh Schwartz, 2007-2012),Friends (Martha Kauffman, David Crane 1994-2004) and YouTube videos.
Target level: Adult Students / B1
Duration: 3 sessions of 1.5 hours. Total duration: 4.5 hours
Final product: To write and record an audio description script for a chosen video sequence
Assessment: Peer-assesment / Teacher-assesment
Tools: Computer / VideoPad / Microphone & Headphones / Brook-Hart, G. (2015). Complete First. English for Spanish speakers. Cambridge University Press
Authors: Anna Marzà Ibàñez / Gloria Torralba Miralles / Juan José Martínez Sierra
License: Licencia Creative Commons
Didactic Sequence: Audio Description (Culture) by Juan José Martínez Sierra; Anna Marzà-Ibáñez; Gloria Torralba-Miralles is licensed under a Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
Descarregar PDF